Chcesz zostać pilotem samolotów? Przy «Biznesie dla Ludzi» wyjaśnimy, jak to zrobić

Temat: Biznes dla Ludzi

  • "Biznes dla Ludzi". Odwołany lot - jakie posiadamy prawa?
  • "Biznes dla Ludzi". Nowe otwarcie na rzecz Modlina
  • "Biznes dla Ludzi". Zmiany w związku spośród RODO
  • "Biznes dla Ludzi". Na gry wydajemy coraz więcej
  • "Biznes dla Ludzi". Nowe połączenia lotnicze

Pracują czasami tylko kilkanaście dni w miesiącu, potrafią jednak przez ten okres przebyć dystans nawet kilkudziesięciu tysięcy kilometrów. Są rozsądni za życie setek osób, a we własnym „biurze” mają w każdej sytuacji słońce. W programie "Biznes dla Ludzi" pokazaliśmy, jak na przykład zostać pilotem samolotów pasażerskich.

Osoby marzące na temat karierze pilota muszą przygotować się na to, że czeka je długa i wyboista droga do osiągnięcia sukcesu. Decyduje o nim bowiem wiele rzeczy: zdobyte i wrodzone predyspozycje, zdrowie czy odpowiednie wykształcenie.

Stłuczka na parkingu galerii handlowej? Blajer wyjaśnia, jak robić

Robert Proksza, pilot Eurolotu uważa, że ilość informacji, które ma obowiązek nabyć przyszły pilot wydaje się bardzo duża, dlatego szkolenie jest czasochłonne.

Ile czasu?

- Jedynie szkolenie dotyczące systemu poszczególnego samolotu trwa 3-4 tygodnie. W tym czasie piloci uczą się jak one działaj i co odszukają pod którym guzikiem. 2 tygodnie to teoria i siedzenie w ławce, zaś pozostały czas obejmuje szkolenie na symulatorze i w tej chwili w locie - tłumaczy Robert Proksza.

Jego zdaniem osoba, która chce zostać pilotem musi poświęć na naukę co najmniej dwa lata. - Prowadzą do tego dwie drogi. Pierwsza to nauka po uczelni wyższej np. w Rzeszowie, czy Chełmie. Inna droga to skorzystanie spośród usług prywatnych, które znajdują się np. na warszawskim Bemowie a mianowicie wymienia pilot linii Eurolot.

Jakie licencje?

Szkolenie zaczyna się od licencji pilota turystycznego. a mianowicie Ta licencja daje możliwość latania turystycznego i przewożenia znajomych czy rodziny niewielkimi samolotami. Nie pozwala aczkolwiek latać zarobkowo. Do tego celu służy druga licencja, innymi słowy zawodowa. Aby ją otrzymać trzeba mieć pewne doświadczenie w lataniu, czyli 150 godzin spędzonych w atmosferze. Jeżeli wylataliśmy taką liczbę godzin możemy starać się na temat licencję zawodową. Ta licencja umożliwia nam na wykorzystanie zdolności do zarobkowania, ale konieczność nam kolejnych uprawnień, czyli np. na samolot wielosilnikowy - wyjaśnia Robert Proksza.

- Następnym uprawnieniem jest latanie według przyrządów. Chodzi o to, że kierując dużym samolotem większość czasu nie leci się w oparciu o to, co doświadczamy wzrokiem, ale o to, co pokazują przyrządy, to znaczy np. urządzenia do radionawigacji. Trzeba też znać strategie lotnisk komunikacyjnych, czy przyuczyć się lądowania w męczących warunkach - wymienia pilot.

Wymagania formalne?

Robert Proksza przekonuje, hdy pilotem może zostać jednostka, która cieszy się dobrym zdrowiem. - Okulary nie będą przeszkodą. Trzeba mieć porządny słuch. Praca wymaga oporności na stres, bo za pośrednictwem wiele godzin trzeba oszczędzić koncentrację i nie można nic przeoczyć. Większe wymagania zdrowotne dotyczą lotnictwa wojskowego, dokąd przeciążenia są dużo większe - uważa Proksza.