Przegląd ulgi podatkowej z tytułu możliwości zatrudnienia

Category: Ulga Podatkowa
17.02.2021

Ustawa o ulgach podatkowych i zatrudnieniach została wprowadzona w Senacie na początku tego roku przez senatora Roya Blunta (R-MO), senatora Sherroda Browna (D-OH), senatora Bena Cardina (D-MD), senatora Billa Cassidy’ego (R- LA), senator Bob Menendez (D-NJ) i senator Rob Portman (R-OH). Ustawa ta utrwaliłaby ulgę podatkową dotyczącą możliwości zatrudnienia (WOTC), która pierwotnie została ustanowiona jako tymczasowa ulga podatkowa, w ramach ustawy o pracy w małych firmach z 1996 r. Zastąpiła ona ulgę podatkową na pracę ukierunkowaną (TJTC), podobną ulgę podatkową który wygasł w 1994 roku.

WOTC był wielokrotnie przedłużany i wygaśnie pod koniec tego roku. Przed głosowaniem nad przedłużeniem WOTC lub inną modyfikacją, a nawet zakończeniem, decydenci powinni rozważyć korzyści i koszty ulgi podatkowej, a także kompromisy między równością a wydajnością.

WOTC to ulga podatkowa na poziomie firmy, która ma pomóc pracownikom z pewnych grup znajdujących się w niekorzystnej sytuacji w znalezieniu pracy. Istnieje 10 grup docelowych, do których należą niektórzy weterani, byli przestępcy, odbiorcy Programu Pomocy Uzupełniającej (SNAP) w wieku od 18 do 39 lat oraz odbiorcy długoterminowej tymczasowej pomocy dla rodzin w potrzebie (TANF).

Firmy mogą uzyskać ulgę podatkową na dwa sposoby. Po pierwsze, wykwalifikowani pracownicy mogą otrzymać warunkowy formularz zaświadczenia od stanowej lub lokalnej agencji siły roboczej. Po zatrudnieniu ich pracodawcy wypełniają formularz wniosku o certyfikację. Alternatywnie pracodawcy mogą wypełnić formularz wniosku o certyfikację i formularz informacji o indywidualnych cechach, jeśli uważają, że ich pracownik należy do grupy docelowej. Tak czy inaczej, pracodawcy muszą przesłać oba formularze do koordynatora WOTC swojego stanu w ciągu 28 dni od pierwszego dnia pracy pracowników.

Stany, które otrzymują fundusze administracyjne z Departamentu Pracy (DOL), sprawdzają następnie, czy ci pracownicy są członkami grup WOTC. Po weryfikacji agencja państwowa powiadamia pracodawców, po czym pracodawcy mogą ubiegać się o ulgę podatkową. Wysokość ulgi podatkowej wynosi 25% wynagrodzenia wykwalifikowanego pracownika w pierwszym roku, jeśli pracownik pracuje od 120 do 400 godzin w tym roku. To rośnie do 40 procent wynagrodzenia pracownika w pierwszym roku, jeśli pracownik przepracuje więcej niż 400 godzin w tym roku.

Istnieje limit wysokości wynagrodzeń kwalifikujących się do WOTC na wykwalifikowanego pracownika; różni się to w zależności od grupy, chociaż większość grup ma limit 6000 USD (więc pracodawcy mogą ubiegać się o maksymalnie 2400 USD ulgi podatkowej za pierwszy rok każdego pracownika). WOTC to bezzwrotna ulga podatkowa, którą można przenieść na okres do jednego roku lub przenieść na okres do 20 lat. W roku finansowym 2017 Biuro Zarządzania i Budżetu oszacowało, że roszczenia WOTC wyniosły około 1,3 miliarda dolarów.

Ponieważ administracja WOTC jest podzielona między IRS i stanowe agencje pracy, nie istnieje ujednolicony zbiór danych. Oznacza to, że liczba badań jest ograniczona. Spośród nielicznych badań, które istnieją, większość sugeruje, że WOTC przyniósł pozytywne wzrosty zatrudnienia dla grup defaworyzowanych, przynajmniej w krótkim okresie. Na przykład w jednym badaniu argumentuje, że WOTC zwiększył wskaźniki zatrudnienia wśród kwalifikujących się grup o około 12,6 punktów procentowych.

Inne badania, które prawdopodobnie wykorzystują bardziej szczegółowe zbiory danych lub bardziej zaawansowane techniki statystyczne, wykazały mniejsze korzyści. Jedno z badań przeprowadzonych przez RAND Corporation, które dotyczyło w szczególności wykwalifikowanych weteranów, wykazało, że WOTC zwiększył wskaźniki zatrudnienia o 1,8 punktu procentowego, a dochody z wynagrodzeń o 39,9 procent. Inne badanie, analizujące zbiór danych z Wisconsin, wykazało, że WOTC zwiększył wskaźniki zatrudnienia o 5,9 punktu procentowego, a płace o około 9 procent. Jednak w przeciwieństwie do dwóch pozostałych badań, badanie to rozróżnia skutki krótko- i długoterminowe. Ostatecznie nie znajduje dowodów na to, że WOTC miałby pozytywny wpływ na wskaźniki zatrudnienia lub płace dla grup docelowych w dłuższej perspektywie.

Dlatego wydaje się możliwe, że WOTC skutkuje jedynie krótkoterminowymi zyskami dla tych grup, nie poprawiając ich długoterminowych perspektyw zatrudnienia. Jeśli tak jest, może to być spowodowane tym, że praca, którą otrzymują ci pracownicy, nie zapewnia im odpowiedniego szkolenia lub w inny sposób nie poprawia ich kapitału ludzkiego, którego potrzebowaliby do przyszłej pracy.

Udział w WOTC jest również niski. W jednym z badań oszacowano udział w 1999 r. Wśród kwalifikującej się młodzieży znajdującej się w niekorzystnej sytuacji na mniej niż 17%, a wśród beneficjentów pomocy na mniej niż 33%. Przy wyższych wskaźnikach uczestnictwa WOTC może potencjalnie mieć znacznie większy wpływ na wyniki zatrudnienia grup docelowych. Stawki uczestnictwa mogą być wyższe w przypadku wyższych ulg podatkowych, większych wysiłków na rzecz promocji / pomocy, bardziej usprawnionego procesu składania wniosków i / lub bardziej luźnych standardów i kierowania.

Jednym z potencjalnych problemów są koszty. W tym miejscu badanie RAND ostrożnie oszacowało koszt 10 000 USD za każde miejsce pracy stworzone przez WOTC. Dla porównania, w jednym badaniu oszacowano, że TJTC kosztuje około 7900 USD na wytworzone miejsce pracy, podczas gdy inne badania szacują, że ulga podatkowa od dochodów zarobkowych, bardziej ogólna ulga podatkowa dla pracowników, przeznaczona głównie dla biednych rodzin, kosztuje około 6100 USD na wytworzone miejsce pracy. W związku z tym koszty WOTC wydają się odpowiadać podobnym ulgom podatkowym na zatrudnienie. Ponadto koszty te są znacznie niższe niż koszty bezpośrednich programów pracy. Na przykład raport Hamilton Project przeanalizował kilka gwarancji zatrudnienia, w których rząd zapewniłby pracę każdemu wykwalifikowanemu pracownikowi, który chciałby taką pracę, i ustalił, że koszt jednej pracy w tych programach wynosi co najmniej 31 000 USD.

Inną potencjalną kwestią jest to, że pracodawcy mogą próbować oszukiwać WOTC, aby zmaksymalizować łączną kwotę otrzymywanych ulg podatkowych. Może się to zdarzyć na dwa sposoby. Pierwszym jest przemieszczenie: pracodawcy zwalniają pracowników niewykwalifikowanych w celu zatrudnienia wykwalifikowanych pracowników. Drugi to kłopoty: pracodawcy zwalniają wykwalifikowanych pracowników, którzy nie są już uprawnieni (np. Osiągnęli pułap płac) do zatrudniania „świeżych wykwalifikowanych pracowników. Przesiedlenie stanowiłoby problem, ponieważ miałoby to negatywny wpływ na wyniki zatrudnienia ubogich, niekwalifikujących się pracowników. Problemem byłaby również rezygnacja z pracy, ponieważ kwalifikujący się pracownicy mieliby mniejsze szanse na stabilne, długoterminowe zatrudnienie. Jednak badanie przeprowadzone przez Government Accountability Office (GAO) nie wykazało żadnych dowodów na przesiedlenie ani ubijanie. W rzeczywistości,badanie wykazało, że 93 procent firm ankietowych uważa, że ​​przemieszczanie i ubijanie nie były opłacalne. Firmy te stwierdziły, że WOTC pokrywał średnio tylko około 47 procent kosztów rekrutacji, zatrudniania i szkolenia nowych pracowników.

Większym potencjalnym problemem są skutki wewnętrzne: WOTC może dotować firmy za zatrudnianie pracowników, których nadal by zatrudniali bez ulgi podatkowej. Rzeczywiście, badanie przeprowadzone przez GAO wykazało, że chociaż przyzwoita liczba analizowanych firm zmieniła niektóre polityki rekrutacyjne lub szkoleniowe, 57 procent z nich stwierdziło, że kwalifikacja do WOTC nie odegrała żadnej roli w ich procesie rekrutacji. W innym badaniu, przeprowadzonym przez DOL, wśród 16 firm stwierdzono, że WOTC odgrywała „niewielką lub żadną rolę w ich procesach rekrutacyjnych. Ponadto badanie, w którym wzięło udział 101 firm świadczących usługi tymczasowej pomocy (THS), które są pośrednikami zapewniającymi pracowników tymczasowych innym firmom, wykazało, że 60 procent deklaruje WOTC. Jednak tylko jedna firma stwierdziła, że ​​kwalifikacja do WOTC może wpłynąć na jej decyzje o zatrudnieniu. Biorąc pod uwagę te wyniki ankiety,wydaje się prawdopodobne, że bardzo znaczna liczba ulg podatkowych jest wykorzystywana do subsydiowania decyzji o zatrudnieniu, które w innym przypadku już zostałyby podjęte, szczególnie w branżach takich jak THS, które charakteryzują się dużymi obrotami.

Wreszcie, ponieważ WOTC zasadniczo subsydiuje miejsca pracy obsadzane przez pracowników o niskiej wydajności, zapewnia korzyści podatkowe dla firm pracochłonnych o dużej rotacji, takich jak firmy THS, w porównaniu z innymi firmami. Ten klin podatkowy powoduje utratę efektywności ekonomicznej, ponieważ faworyzuje pewne rodzaje działalności i firmy nad innymi. To także odejście od neutralności, która jest jedną z głównych zasad rozsądnej polityki podatkowej.

Wydaje się, że WOTC miał co najmniej skromny, ale zauważalny pozytywny wpływ na krótkoterminowe wyniki w zakresie zatrudnienia grup w niekorzystnej sytuacji. Co więcej, WOTC osiągnął to kosztem zgodnym z innymi ulgami podatkowymi dotyczącymi zatrudnienia i znacznie niższymi niż w przypadku bezpośrednich programów zatrudnienia. Jednak obecnie nie ma dowodów na to, że WOTC pozytywnie wpływa na długoterminowe wyniki zatrudnienia tych grup. Wydaje się, że WOTC cierpi również z powodu dużych efektów inframarginalnych, subsydiując firmy za zatrudnianie pracowników, których już by zatrudnili. Wreszcie, WOTC powoduje utratę wydajności, zapewniając korzyści podatkowe dla firm pracochłonnych o wysokich obrotach, w porównaniu z innymi firmami. Ostatecznie koszty WOTC mogą przewyższyć jego korzyści.

Ewentualne reformy mogłyby obejmować dalsze ukierunkowanie (np. Uniemożliwienie firmom THS kwalifikowania się do kredytu), zmniejszenie efektów inframarginal lub zwiększenie rozmiaru ulgi podatkowej lub usprawnienie procesu składania wniosków w celu zwiększenia wskaźników uczestnictwa. Oczywiście każda z tych reform miałaby swoje własne kompromisy. Wreszcie, jeśli decydenci są zaniepokojeni długoterminowymi wynikami zatrudnienia tych grup w niekorzystnej sytuacji, mogą również przyjrzeć się opodatkowaniu inwestycji w kapitał ludzki, obok innych polityk niezwiązanych z podatkami.

Czy ta strona była dla Ciebie pomocna?

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy