Poznaj wielomiliardowe zobowiązanie społeczne Man Driving Fifth Third Bank

Category: Naszych Partnerów
17.02.2021

Jako wiceprezes wykonawczy i szef działu bankowości biznesowej Piątego Trzeciego Banku, Kala Gibson koncentruje się na pomaganiu małym firmom w zdobywaniu zasobów niezbędnych do dalszego zwiększania zatrudnienia, innowacji i wywierania wpływu. Robiąc to, weteran usług finansowych służył jako katalizator tego, co określa jako „miejską przedsiębiorczość.

Mówiąc najprościej, stara się przekształcić małe przedsiębiorstwa w rozwijające się firmy.

Chociaż może obsługiwać klientów małych firm, Gibson zarządza ogromnym portfolio. Nadzoruje strategię, sprzedaż, rozwój produktów, realizację kredytów i operacje dla jednego z największych oddziałów instytucji z siedzibą w Cincinnati. W związku z tym Gibson kieruje swoim zespołem, aby sprostać potrzebom firm o rocznych przychodach do 20 milionów dolarów – klastra, który według niego obejmuje od „mom and pop-up up po szybko rozwijające się firmy technologiczne – w ponad 1100 centrach bankowych w 10 stany.

Gibson, jeden z czołowych krajowych liderów bankowości biznesowej, najlepiej nadaje się do kierowania szarżą Piątej Trzeciej w tej dziedzinie. Pochodzący z Detroit jest absolwentem Grand Valley State University i Eli Broad College of Business na Michigan State University. Intymną wiedzę na temat potrzeb przedsiębiorców zdobył dzięki 13-letniemu stażowi w Comerica i ponad sześciu latom piątej trzeciej.

Kala Gibson przemawia na szczycie FWD 2019 (Black Enterprise)

PASJA DO BANKOWOŚCI I BUDOWANIA SPOŁECZNOŚCI

Ma bezgraniczną pasję do bankowości, której początki sięgają jego miłości do Monopoly w wieku 7 lat. Był jednak przepojony duchem służby, kiedy jednak zauważył, że „banki i biznes opuściły moją społeczność, a potem zaczęliśmy zobaczyć spadek. Widziałem to i powiedziałem: „Hej, chcę to naprawić. Tak więc jako dziecko faktycznie [deklarowałem] „taki jest mój cel w życiu.

Dziś wyraz tego celu można znaleźć w jego roli we wdrażaniu zobowiązania społeczności piątej trzeciej, które zobowiązało się do udzielenia pożyczek dla małych firm w wysokości 11,1 miliarda dolarów do 2020 r., Oraz jego wkład w wysokości 5 milionów dolarów do Community Reinvestment Fund (CRF) w celu rozszerzenia dostępu do kapitału, zarządzania finansami, narzędzi pożyczkowych i ustawicznej edukacji w zakresie mieszkań o niskich i średnich dochodach. Ponadto w zeszłym roku został powołany do rady dyrektorów National Minority Supplier Development Council, wiodącej organizacji zajmującej się różnorodnością i włączaniem dostawców, która łączy ponad 12 000 certyfikowanych firm mniejszościowych z siecią ponad 1750 członków korporacji.

„Myślę, że najważniejszą rzeczą, jaką robimy, jest unikalna dla Piątej Trzeciej, jest to, że współpracujemy z naszą społecznością i zespołem ds. Polityki rozwoju gospodarczego, a nie tylko pożyczamy pieniądze, ale także faktycznie próbujemy zbudować ten mały ekosystem biznesowy, który naszym zdaniem będzie być ważne dla firm należących do mniejszości, a zwłaszcza firm należących do Afroamerykanów – mówi Gibson.

BLACK ENTERPRISE spotkał się z Gibsonem na temat tego, jak wykorzystuje swoje przywództwo korporacyjne do promowania afroamerykańskich biznesów i kolorowych społeczności.

Z twojego punktu widzenia, jaki jest stan czarnego biznesu? Czy te firmy zyskują na znaczeniu lub stąpają po wodzie?

W rzeczywistości zyskujemy, a przyczyna tkwi w ilości kapitału znajdującego się obecnie w środowisku. Jeśli pamiętasz okres sprzed recesji, nie było dużego nacisku na pożyczki dla małych firm. Ludzie nie myśleli, że to się opłaca. Po recesji, kiedy inwestorzy instytucjonalni zaczęli szukać miejsca na ulokowanie swoich pieniędzy, zdali sobie sprawę, że motorem wzrostu są małe firmy. Tak więc w tę przestrzeń napłynęła znaczna ilość kapitału.

Czy więc czarne firmy były w stanie uzyskać dostęp do tego kapitału?

To, czego brakuje, a my zajmiemy się tym w Piątej Trzeciej, to sposób przekazania tych informacji firmom afroamerykańskim i mniejszościowym. Ciekawą rzeczą, która nam na to pozwoliła, jest cała struktura cyfrowa. Nie ma powodu, dla którego ktoś nie powinien mieć dostępu do tych informacji za pośrednictwem poczty pantoflowej, mediów cyfrowych i społecznościowych. W Piątej Trzeciej byliśmy naprawdę świadomi budowania tego ekosystemu, aby połączyć ich z kapitalistami. Kiedy już zdobędą kapitał, jak się skalują? Jak budują swoje biznesy?

Więc są różne organizacje, które wspieramy w naszym zasięgu. Staramy się skupić na tym, co nazywam „przedsiębiorczością miejską.

Frantz Tiffeau, dyrektor ds. Różnorodności dostawców w całym kraju; Kala Gibson, starszy wiceprezes / dyrektor ds. Bankowości biznesowej w piątym trzecim banku; Jalayna Bolden, dyrektor ds. Różnorodności dostawców w AT&T; a Adrienne Trimble jest prezesem / CEO NMSDC w FWD (Black Enterprise)

CZEGO TO BYĆ PRZEDSIĘBIORCA MIEJSKI

Jak definiuje Pan przedsiębiorczość miejską?

Różni się od typowej przedsiębiorczości małej firmy. Przedsiębiorczość miejska to ktoś, kto ma pomysł, pasję i umiejętności, w których są naprawdę dobrzy, i próbuje dowiedzieć się, jak na tym zarabiać. Dzięki temu ekosystemowi moglibyśmy faktycznie rozwijać te firmy i osoby, w przypadku których wierzę, że nastąpi nasz wzrost.

Jaki jest model finansowania przedsiębiorców miejskich?

Bank jest najważniejszym źródłem, jeśli chcesz założyć firmę poza rodziną i przyjaciółmi. Więc zdaliśmy sobie sprawę, że w piątej trzeciej możemy powiedzieć tak w 50% do 60% przypadków. To najlepsze z możliwych. Więc zastanawiamy się, jak wziąć pieniądze, które mamy i zainwestować w inne fundusze pożyczkowe, abyśmy mogli uzyskać 100% tak. Więc mogę Cię tam dostać 60% drogi, ale w przypadku pozostałych 40% odsyłamy Cię do naszych partnerów, którzy mają kapitał na marginesie, który mogą wykorzystać, aby pomóc Twojej firmie.

Przedstaw mi proces, w jaki sposób przedsiębiorca miejski lub mały biznes powinien zmaksymalizować swoje relacje bankowe

Myślę, że relacja bankowa jest jednym z najbardziej niedostatecznie reprezentowanych zasobów. To darmowe informacje. Zadaniem banku jest zapewnienie Ci dostępu do kapitału i informacji oraz informacji w formie porad i spostrzeżeń dotyczących Twojej branży i firmy. Nie używamy ich w ten sposób.

Używamy ich jako produktu. Potrzebuję konta czekowego lub pożyczki, a potem idę do banku. To, co staraliśmy się naciskać, to to, że przychodzisz do banku, kiedy masz pytanie.

Jaki rodzaj pytań?

Jak skalować swoją firmę? Jak mogę zatwierdzić ten produkt? Jak nawiązać kontakty? Kogo muszę wiedzieć? Powinieneś przyjść do banku, bo my to wszystko mamy. Zamiast tego przychodzimy tylko wtedy, gdy naprawdę czegoś potrzebujemy. Jedną z rzeczy, które próbowałem podkreślić, jest to, że musisz zbudować związek, zanim naprawdę go potrzebujesz, ponieważ kiedy tego potrzebujesz, jest za późno.

Jak przekonujesz przedsiębiorców do zmiany podejścia do bankowości?

Jedną z rzeczy, które próbowaliśmy zrobić w Piątej Trzeciej, jest demistyfikacja [bankowość] i [zakomunikowanie tego] Jestem przystępny. Możemy porozmawiać. Musimy też pozyskać więcej ludzi w branży, którzy wyglądają jak my, abyśmy czuli się komfortowo i mogli prowadzić tę rozmowę.

Czy postrzegasz innowacje jako siłę napędową miejskiego ekosystemu przedsiębiorczości? Jak to wspierasz?

Transformacja cyfrowa pozwoliła ludziom prowadzić biznes bez cegiełek i odnosić ogromne sukcesy. Myślę więc, że była to jedna z rzeczy, która zmieniła grę i zmniejszyła bariery dla posiadania firmy. Jedną z interesujących rzeczy, która pozwoliła nam faktycznie wykorzystać ten wzrost, jest handel elektroniczny. Teraz ludzie mówią: „Nie potrzebuję budynku. Mógłbym to teraz zrobić z mojego domu dzięki superkomputerowi, z którym chodzimy po kieszeniach. Myślę, że idea przedsiębiorczości miejskiej polega na tym, że młodzi mężczyźni i kobiety mają świetne pomysły na tworzenie sieci i [pomaganie im] w ich rozwijaniu i zarabianiu.

SKALOWANIE SWOJEGO BIZNESU DLA LUKRACYJNYCH UMÓW

W ramach swojej roli w NMSDC, jak opowiadacie się za stworzeniem tego pomostu, abyśmy mieli więcej firm, które mogą skorzystać z kontraktów korporacyjnych?

Jestem jedynym pożyczkodawcą w firmie, która faktycznie zasiada w radzie. Jednym z ważnych powodów jest to, że mogę przedstawić taką perspektywę. Jednym z wyzwań, które wydarzyło się w ciągu ostatnich 20 lat, jest masowa konsolidacja dostawców. Firmy przekonały się, że potrzebują tylko jednego lub dwóch. Dlatego musisz zwiększyć skalę. Abyś mógł stworzyć ten ekosystem dostawców. Ostatecznym celem jest to, aby dostawca poziomu 2 mógł ostatecznie zostać dostawcą poziomu 1. To jest miara sukcesu.

Jak więc możemy stworzyć więcej firm wartych miliardy dolarów? Czy wymaga to większej konsolidacji firm afroamerykańskich?

Jest to więc prawdopodobnie kontrowersyjne, ale nie sądzę, aby celem było tworzenie większej liczby firm wartych miliardy dolarów, myślę, że celem powinno być stworzenie większej liczby firm o wartości 100 i 500 milionów dolarów. Jeśli skupimy się na tym niższym końcu i stworzymy więcej takich firm, zmienią się one w te miliardy dolarów. Dzieje się tak, że jesteśmy tak skupieni na większych liczbach, że czasami spóźniamy się na autobus.

Czy zatem powinniśmy oczekiwać, że firmy private equity odegrają rolę w finansowaniu tego wzrostu?

To również będzie kontrowersyjne. Nie jestem wielkim fanem grup private equity, ponieważ ich głównym celem jest maksymalizacja zwrotu. Kiedy patrzysz na te biznesy, próbujesz zrozumieć, że to coś więcej niż tylko maksymalizacja zwrotu. Chodzi o stworzenie możliwości dla wszystkich.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy