Dlaczego moja karta kredytowa została odrzucona? Możliwe przyczyny i rozwiązania

Category: Karty Debetowej
17.02.2021

W którymś momencie w całym naszym życiu korzystającym z kart kredytowych prawdopodobnie słyszeliśmy słowa: „Przykro mi, ale Twoja karta kredytowa została odrzucona.

Radzenie sobie z odrzuconą kartą kredytową podczas zatrzymywania się w długiej kolejce klientów przy kasie jest krępujące i często powoduje, że konsument jest zły lub zaniepokojony oszustwem. Ale rzeczywistość jest taka, że ​​prawdopodobnie istnieje bardzo dobry powód, dla którego Twoja karta kredytowa została oflagowana lub odrzucona, aw większości przypadków problem można rozwiązać za pomocą prostego telefonu.

Wskazówka poufnaZacznij od zadzwonienia pod numer znajdujący się na odwrocie karty. Ale jeśli masz problem ze znalezieniem właściwego numeru telefonu lub skontaktowaniem się z wydawcą karty, zapoznaj się z naszą listą numerów telefonów kart kredytowych Backdoor, która obejmuje ogólne linie obsługi klienta.

W międzyczasie zobacz, co zrobić, jeśli Twoja karta kredytowa została odrzucona lub oznaczona, a także niektóre z najczęstszych powodów, dla których mogą wystąpić te problemy.

Co oznaczają „oflagowane i „odrzucone w świecie kredytu?

Odrzucona transakcja kartą kredytową oznacza, że ​​coś poszło nie tak podczas przetwarzania zakupu i nie można było go sfinalizować. Możesz obejść ten problem, po prostu upewniając się, że wprowadziłeś prawidłowe informacje, takie jak fakturowy kod pocztowy. Jeśli to nie zadziała, przyczyną problemu może być coś innego i możesz nie być w stanie korzystać z karty kredytowej, dopóki nie zostanie rozwiązana.

Jest jednak dobra wiadomość. W wielu przypadkach odrzucone transakcje są dla twojego własnego bezpieczeństwa i właśnie wtedy pojawia się oznaczanie. Karty kredytowe są często oznaczane automatycznie, gdy są używane w sposób sugerujący, że opłaty mogą być fałszywe.

Oznaczona karta jest zazwyczaj odrzucana na czas nieokreślony, aby zapobiec nieautoryzowanym zakupom, chociaż rozwiązanie problemu jest często tak proste, jak skontaktowanie się z wydawcą w celu potwierdzenia, że ​​każde zachowanie, które spowodowało oznaczenie karty, było Twoim własnym działaniem.

Co powinienem zrobić, gdy moja karta zostanie odrzucona?

Jeśli Twoja karta kredytowa została odrzucona, zacznij od podwójnego sprawdzenia, czy wprowadziłeś prawidłowe informacje.

Podczas zakupów online informacje te będą zawierać numer karty kredytowej, adres rozliczeniowy, datę ważności i kod zabezpieczający. Jeśli używasz karty w firmie stacjonarnej, prawdopodobnie będzie to zawierać tylko kod pocztowy do rozliczenia.

Jeśli masz pewność, że podajesz prawidłowe informacje, a Twoja karta nadal jest odrzucana, sprawdź na odwrocie karty kredytowej informacje kontaktowe wydawcy. Zadzwoń pod bezpłatny numer i zapytaj przedstawiciela, co się stało. Wystawca Twojej karty kredytowej praktycznie zawsze będzie w stanie zidentyfikować problem i poprowadzić Cię przez kroki, które musisz podjąć, aby go rozwiązać.

Dlaczego moja karta kredytowa została odrzucona?

Naprawianie oflagowanej lub odrzuconej karty kredytowej jest często prostym procesem, ale jeśli jesteś częstym użytkownikiem karty kredytowej, nadal ważne jest, aby zrozumieć, dlaczego Twoja karta może zostać odrzucona.

Istnieje kilka powodów, dla których może się to zdarzyć, a większość z nich jest dość prosta.

Pierwsza jest jednak dość poważna – możesz paść ofiarą oszustwa i kradzieży tożsamości. Jeśli to Ty, skontaktuj się z wydawcą karty. Mniej poważnymi przyczynami odrzucenia może być wygasła karta lub zakup dokonany w nietypowej lokalizacji, na przykład podczas podróży.

W rzeczywistości jesteś ofiarą oszustwaProblemW wielu przypadkach odrzuconą transakcję można szybko i łatwo naprawić. Pamiętaj jednak, że środki bezpieczeństwa, które mogą prowadzić do oznaczonej karty, mają na celu ochronę przed bardzo realnymi zagrożeniami związanymi z kradzieżą tożsamości i oszustwami związanymi z kartami kredytowymi.

Jeśli dane Twojej karty wpadną w niepowołane ręce, oszust może wykorzystać je do niecnych celów. Miejmy jednak nadzieję, że uruchomiłoby to wyżej wymienione środki bezpieczeństwa, które pomogą powstrzymać przestępców przed zaciąganiem długów w Twoim imieniu.

RozwiązanieJeśli Twoja karta została odrzucona, ponieważ została oznaczona jako oszustwa, wydawca karty już działa, aby Cię chronić. Być może próbował skontaktować się z Tobą telefonicznie, przesyłając bezpieczną wiadomość na Twoje konto internetowe, e-mail lub zwykłą pocztę.

W każdym przypadku powinieneś skontaktować się ze swoim wydawcą, gdy tylko zdasz sobie sprawę (lub podejrzewasz), że Twoja karta została oznaczona jako oszustwo. Firma obsługująca kartę kredytową prawdopodobnie dezaktywuje kartę i wyśle ​​Ci nową. Być może będziesz musiał zakwestionować wszelkie oszukańcze obciążenia karty kredytowej, w zależności od tego, jak Twój wystawca radzi sobie z tą sytuacją. Główne sieci kart płatniczych mają zerową odpowiedzialność, ale pamiętaj, aby poinformować obsługę klienta, gdy tylko zauważysz jakiekolwiek oznaki oszustwa.

W większości prostych przypadków oszustw związanych z kartami kredytowymi będziesz w stanie zająć się typową czynnością związaną z kartą kredytową po otrzymaniu karty zastępczej. Jednak rozwiązywanie bardziej skomplikowanych spraw lub tych, które wymagają większych sum pieniędzy, może zająć nieco więcej czasu.

Jeśli uważasz, że Twoje dane osobowe zostały naruszone wraz z kontem karty kredytowej, dobrym pomysłem jest zamrożenie raportów kredytowych w krajowych agencjach sprawozdawczości kredytowej. Zapobiegnie to otwieraniu dodatkowych kont kredytowych w Twoim imieniu bez Twojej zgody.

Idąc dalej, staraj się aktywnie zapobiegać oszustwom związanym z kartami kredytowymi i regularnie monitoruj swoje rachunki kredytowe i wyciągi. Nawet samo zalogowanie się do aplikacji mobilnej wydawcy, aby upewnić się, że wszystkie ostatnie zakupy są prawidłowe, może pomóc Ci zdobyć przewagę nad oszukańczą działalnością.

Ponadto przechowuj dane swojej karty kredytowej w bezpiecznym miejscu i staraj się używać swoich kart wyłącznie u renomowanych, uznanych sprzedawców. Jeśli witryna wydaje się choć trochę podejrzana, rozważ wyszukanie produktu, którego szukasz w innym miejscu lub skorzystaj z wirtualnej karty kredytowej do zakupu.

Podałeś nieprawidłowe informacjeProblemWystarczy zwykłe przesunięcie palców, aby Twoja transakcja została odrzucona. Podobnie jak w przypadku nieprawidłowo wprowadzonego kodu PIN karty debetowej, niedokładne informacje o karcie kredytowej uniemożliwiają sfinalizowanie zakupu.

RozwiązanieOdrzucone transakcje są powszechne, więc nie panikuj. Sprawdzenie, czy wprowadziłeś prawidłowe informacje, powinno być pierwszym krokiem po odrzuceniu transakcji.

Twoja karta kredytowa straciła ważnośćProblemŁatwo zapomnieć, że data ważności karty kredytowej to coś więcej niż tylko informacja do wpisania w formularzach online. Karty kredytowe faktycznie tracą ważność, a jeśli nie poświęcisz czasu na odnowienie konta, nie będziesz już mógł z niej korzystać.

RozwiązanieTo kolejna kwestia, której łatwo uniknąć przy czujnym oku. Wydawcy zazwyczaj wysyłają kartę zastępczą przed wygaśnięciem aktualnej karty. Wszystko, co musisz zrobić, to aktywować nową kartę zgodnie z dołączonymi do niej instrukcjami. Lub po prostu skontaktuj się z wydawcą, aby poprosić o nową kartę (w wielu przypadkach możesz poprosić o nowe karty online).

Typ karty, której nie akceptujeszProblemNie wszystkie karty kredytowe są tworzone (lub traktowane) jednakowo. Niektóre sieci kart kredytowych cieszą się szerszą akceptacją niż inne, z Visa i Mastercard na czele.

Discover jest powszechnie akceptowane w Stanach Zjednoczonych, ale nie tak bardzo w innych krajach. W niektórych krajach karty Discover w ogóle nie są akceptowane.

American Express to popularna sieć, ale znana jest z wyższych opłat interchange, jakie pobiera od firm korzystających z jej kart. W rezultacie karty Amex są akceptowane w wielu krajach, ale to, czy są powszechnie akceptowane w danym kraju, jest różne.

Wskazówka poufnaIstnieje również okazjonalny sprzedawca (krajowy lub międzynarodowy), który nie przyjmuje określonej karty kredytowej. Costco akceptuje na przykład tylko karty kredytowe Visa, a karty kredytowe w innych sieciach są niedozwolone (ale karty debetowe z innych sieci są dozwolone).

RozwiązanieWiększość sprzedawców jasno określa, jakie rodzaje kart kredytowych akceptuje. Jeśli robisz zakupy online, poszukaj sekcji FAQ w witrynie. Zwykle znajdziesz listę sieci z innymi typowymi pytaniami dotyczącymi płatności. Możesz też przeprowadzić wyszukiwanie w Google i znaleźć odpowiedź w innej witrynie.

Jeśli chodzi o sklepy stacjonarne, prawdopodobnie na drzwiach lub w pobliżu kasy znajdziesz znaki lub naklejki przedstawiające karty, które akceptuje kupiec. Jeśli wszystko inne zawiedzie, poproś kasjera, a on lub ona powinien być w stanie ci powiedzieć.

Osiągnąłeś swój limit kredytuProblemKażda karta kredytowa ma limit kredytowy. Gdy to osiągniesz, nie będziesz mógł kupić niczego innego, dopóki saldo karty kredytowej nie zostanie spłacone. Zwykle nie powinno to stanowić problemu dla doświadczonych użytkowników kart kredytowych.

Warto zauważyć, że część Twojego limitu kredytowego może zostać zajęta przez tymczasowe blokady, takie jak blokady nałożone przez hotele i wypożyczalnie samochodów. Mogą być dość duże, ale zazwyczaj znikają po kilku dniach, pozostawiając po sobie nieco więcej dostępnego kredytu.

RozwiązanieRegularnie monitoruj swoje konto karty, aby zawsze wiedzieć, z jakim kredytem pracujesz, gdy zamierzasz dokonać zakupu. Możesz zalogować się na swoje konto online lub pobrać aplikację mobilną, aby sprawdzić swoje konto w locie.

Rozważ dokonywanie płatności kartą kredytową przez cały miesiąc, aby utrzymać niskie saldo i zwiększyć kwotę dostępnego kredytu, na który czekasz. Może to również pomóc w poprawie wyników kredytowych poprzez obniżenie wykorzystania kredytu.

Jeśli masz do czynienia z tymczasowym wstrzymaniem, możesz spróbować skontaktować się z firmą, czy to hotelem, czy wypożyczalnią samochodów, i poprosić o zniesienie blokady. Jednak w takich przypadkach będziesz musiał po prostu poczekać.

Wskazówka poufnaInną opcją jest poproszenie o zwiększenie limitu kredytu, co da ci większy dostępny kredyt do pracy. Może to, ale nie musi, skutkować trudnym zapytaniem o raporty kredytowe, w zależności od emitenta.

Dokonałeś zakupu, który nie jest zwyczajnyProblemJeśli zazwyczaj polegasz na swojej karcie kredytowej tylko w przypadku rutynowych wydatków, zrzucenie 2000 USD na wysokiej klasy laptop może uruchomić system wykrywania oszustw Twojego emitenta. Drogie przedmioty, które są często kupowane w sposób nieuczciwy, takie jak drogie urządzenia elektroniczne lub biżuteria, z większym prawdopodobieństwem spowodują oflagowanie karty.

Inne transakcje, które mogą powodować problemy, mogą obejmować dziwne zakupy online, powtarzające się usługi i niektóre rodzaje płatności automatycznych.

RozwiązanieNajlepszym posunięciem jest skontaktowanie się z emitentem, aby dowiedzieć się, co się dzieje. Nierzadko zdarza się, że użytkownicy kart kredytowych usuwają kurz z dawno nieużywanych kart kredytowych przy dużych zakupach, więc samo potwierdzenie, że transakcja była ważna, powinno załatwić sprawę.

Niektórzy emitenci oferują również monitorowanie oszustw w czasie rzeczywistym, co pomaga uniknąć konieczności kontaktowania się z nimi. Na przykład możesz otrzymać telefon lub wiadomość tekstową z żądaniem udzielenia odpowiedzi w określony sposób, w zależności od tego, czy transakcja była ważna, czy fałszywa. Może wysłać Ci tekst o treści „Odpowiedz z„ 1 , jeśli była to prawidłowa transakcja; odpowiedz „2, jeśli go nie rozpoznajesz.

Dokonałeś zakupu podczas podróżyProblemZakupy zrealizowane w nietypowej lokalizacji mogą prowadzić do oflagowanej karty. Niezależnie od tego, czy pojechałeś na weekend do innego stanu, czy szukasz luksusowego posiłku w sercu Paryża, ryzykujesz odrzuceniem transakcji, jeśli zwykle nie jesteś związany z tą lokalizacją.

RozwiązanieWiększość głównych emitentów ułatwia ustawianie ogłoszeń o podróżach w Internecie, ale możesz je również ustawić telefonicznie. Poinformowanie emitenta o swoich planach przed startem powinno zapobiec zakłócaniu przez środki bezpieczeństwa zakupów międzystanowych i międzynarodowych, chociaż nadal może się to zdarzyć.

Główny posiadacz karty dezaktywował Twoją kartęProblemJeśli jesteś autoryzowanym użytkownikiem na koncie karty kredytowej innej osoby, posiadacz karty ma kontrolę nad Twoją możliwością korzystania z karty. Główni posiadacze kart mogą według własnego uznania usunąć uprawnienia autoryzowanego użytkownika.

Ponadto, gdy główny posiadacz karty zgłasza swoją kartę jako zgubioną lub skradzioną, prawdopodobnie wszystkie karty autoryzowanego użytkownika powiązane z kontem również zostaną dezaktywowane.

RozwiązanieZawsze utrzymuj jasną linię komunikacji z głównym posiadaczem karty. Jeśli to możliwe, poinformuj go, kiedy i jak planujesz używać karty. A jeśli spodziewasz się, że zapłacisz za jakiekolwiek dokonane opłaty, prawdopodobnie powinieneś dotrzymać końca umowy lub główny posiadacz karty może zdecydować się na rozruch.

Twoja karta została anulowanaProblemOdrzucona transakcja może oznaczać, że Twoja karta została anulowana przez wydawcę.

Twój wystawca może zamknąć Twoje konto kredytowe z różnych powodów, które mogą obejmować:

  • Karta jest rzadko używana (zamknięta z powodu braku aktywności)
  • Nie dokonujesz płatnościTwoje raporty kredytowe zostały zaktualizowane o kilka negatywnych pozycji i nie spełniasz już standardów emitentaOdrzuciłeś zmianę warunków, na przykład podwyżkę stawkiKarta została wycofanaW większości przypadków wydawca powiadomi Cię przed anulowaniem karty lub podjęciem innych niekorzystnych działań.

    RozwiązanieZwróć szczególną uwagę na wszelkie e-maile, powiadomienia i pocztę papierową, które otrzymujesz od wystawcy karty kredytowej, a powinieneś zostać powiadomiony z wyprzedzeniem, jeśli twoja karta jest bliska anulowania. Jeśli nie otrzymałeś powiadomienia o anulowaniu, spróbuj zalogować się na swoje konto online lub przez aplikację mobilną, aby sprawdzić stan swojej karty. Możesz również zadzwonić do wystawcy.

    W międzyczasie praktykuj dobre nawyki związane z budowaniem kredytu, takie jak dokonywanie terminowych płatności i utrzymywanie niskiego poziomu wykorzystania, aby zminimalizować prawdopodobieństwo anulowania.

    Twoje konto zostało zawieszone lub warunki Twojej karty uległy zmianieProblemNie jest w najlepszym interesie emitenta pozwolenie posiadaczom kart na wyciąganie swoich kart kredytowych po lewej i prawej stronie, jeśli ci posiadacze kart nie płacą co najmniej miesięcznych minimów. Jeśli przestałeś dokonywać płatności, Twoje konto może zostać zawieszone do czasu, aż nadrobisz zaległości.

    Ponadto niewłaściwe zarządzanie długiem na karcie kredytowej często prowadzi do złych kredytów, co może również prowadzić do zmiany warunków konta. Wystawca może obniżyć Twój limit kredytowy, co może doprowadzić do braku dostępnego kredytu w kasie. Twoje konto może również zostać całkowicie anulowane. W każdym przypadku powinieneś otrzymać powiadomienie z wyprzedzeniem.

    RozwiązanieJeśli jesteś w stanie nadrobić wszystkie zaległe płatności, a Twoja karta nie została jeszcze anulowana, powinieneś móc wznowić korzystanie z karty kredytowej w normalny sposób. Pamiętaj tylko, że mogą temu towarzyszyć nowe warunki lub nie.

    Podobnie jak w przypadku anulowania, najlepszym sposobem uniknięcia zawieszenia konta i zmian w warunkach jest terminowe i pełne opłacenie rachunków. Jeśli zmagasz się z długiem, istnieje kilka strategii mających na celu ułatwienie spłaty.

    Jak mogę pomóc w zapobieganiu odrzuconym transakcjom?

    Choć zależy to od przyczyny odrzucenia Twojej karty kredytowej, rozwiązanie problemu powinno być dość proste. To powiedziawszy, oto kilka różnych wskazówek, które pomogą Ci uniknąć odrzuconych transakcji i poradzić sobie z problemem, gdy się pojawi.

    • Zawsze korzystaj z co najmniej jednej dodatkowej metody płatności na wypadek odrzucenia jednej karty kredytowej.
    • Nie bój się komunikować ze swoim wydawcą, jeśli dokonujesz zakupu, który nie jest zgodny ze zwykłymi wzorcami wydatków.Jeśli to możliwe, zarejestruj się, aby otrzymywać alerty o oszustwach związanych z kontem, aby wiedzieć, gdy Twoja karta zostanie oflagowana. W ten sposób, jeśli coś jest naprawdę nie tak, będziesz mógł jak najszybciej podjąć działania.Wskazówka poufnaMyślisz, że możesz być ofiarą kradzieży tożsamości? Dowiedz się, jak radzić sobie z oszustwami związanymi z kartami kredytowymi i podobnymi zagrożeniami, i pamiętaj, aby działać szybko.

      Wreszcie, nie stresuj się odrzuconą kartą kredytową. Łatwo wpadać w panikę na myśl, że Twoje informacje wpadną w niepowołane ręce, ale w większości przypadków masz do czynienia tylko z prostym błędem lub nadmiernie aktywnym systemem zapobiegania oszustwom, który został utworzony z myślą o Twoim dobrobycie finansowym. Warto sprawdzić, czy Twoja karta jest w porządku, ale jeśli nie podejrzewasz, że rzeczywiście padłeś ofiarą oszustwa lub kradzieży tożsamości, zwykle nie ma powodu do zmartwień.

      Twoja karta kredytowa może zostać odrzucona z wielu powodów, w tym z nietypowej aktywności, nieprawidłowo wprowadzonych informacji lub z powodu osiągnięcia limitu kredytowego. Zwykle możesz zadzwonić do wystawcy, aby dowiedzieć się, co się stało.

      Insider karty kredytowej otrzymuje wynagrodzenie od reklamodawców, których produkty mogą być wymienione na tej stronie. Relacje z reklamodawcami nie wpływają na oceny kart. Partnerzy reklamowi nie edytują ani nie promują naszych treści redakcyjnych. Treść jest dokładna zgodnie z naszą najlepszą wiedzą w momencie publikacji. Więcej informacji znajdziesz w naszych Wskazówkach redakcyjnych.

      Czy masz korektę, wskazówkę lub sugestię dotyczącą nowego posta? Skontaktuj się z nami tutaj.

      Poniższe odpowiedzi nie są udzielane ani zlecane przez reklamodawców bankowych. Odpowiedzi nie zostały sprawdzone, zatwierdzone ani w inny sposób zatwierdzone przez reklamodawców bankowych. Nie jest obowiązkiem reklamodawców banku zapewnienie dokładności wszystkich postów i / lub odpowiedzi na pytania.

      2020 Credit Card Insider

      UJAWNIENIE REKLAMODAWCY: Credit Card Insider to niezależna witryna wspierana przez reklamy. Credit Card Insider otrzymuje wynagrodzenie od niektórych wydawców kart kredytowych jako reklamodawców. Relacje z reklamodawcami nie mają wpływu na oceny kart ani nasze najlepsze oferty kart. Credit Card Insider nie przejrzał wszystkich dostępnych na rynku ofert kart kredytowych. Treści nie są dostarczane ani zamawiane przez żadnych wydawców kart kredytowych. Podejmowane są uzasadnione wysiłki, aby zachować dokładne informacje, chociaż wszystkie informacje dotyczące karty kredytowej są przedstawiane bez gwarancji. Po kliknięciu dowolnego przycisku „Zastosuj teraz emitent przedstawi najbardziej aktualne warunki, stawki i informacje o opłatach. Credit Card Insider nawiązał współpracę z CardRatings w celu pokrycia produktów kart kredytowych. Insider kart kredytowych i CardRatings mogą otrzymać prowizję od wydawców kart.

      UJAWNIENIE OD REDAKCJI: Treści redakcyjne na tej stronie nie są dostarczane przez firmy, których produkty są prezentowane. Wszelkie opinie, analizy, recenzje lub oceny przedstawione tutaj należą wyłącznie do autora i nie zostały sprawdzone, zatwierdzone ani w inny sposób zatwierdzone przez Reklamodawcę.

      WYŁĄCZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI: Wszystkie informacje zamieszczone w tej witrynie były aktualne w momencie jej pierwszej publikacji. Dołożono wszelkich starań, aby treść była aktualna i dokładna. Jednak Insider kart kredytowych nie gwarantuje dokładności ani kompletności dostarczonych informacji. Aby uzyskać szczegółowe informacje na temat wymienionych produktów, odwiedź witrynę banku lub emitenta.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy